جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
نمازجمعه

حوزه/ حجت الاسلام صافی زاد ضمن انتقاد به رسانه های فعال در کشور یادآور شد: متاسفانه در این زمان که اتفاقی در کشور می افتد دست برتر در اطلاع رسانی با ما نیست.خیلی اتفاق ها در کشور ما میفتد چون ما دیر اطلاع رسانی میکنیم دست برتر را از دست میدهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمان، حجت الاسلام صافی زاده در خطبه دوم ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و رعایت حلال و حرام در زندگی گفت: مناسبت های زیادی در هفته آینده داریم بنده به تعدادی از آنها اشاره میکنم اول اینکه روز شنبه روز فرماندهان‌ شهید دفاع مقدس و روز آتش نشانی است و این روز را گرامی میداریم. کسانی که در دفاع مقدس جانبازی کردند در واقع هدفشان ترویج روحیه شهادت و ایثارگری بود و حق است که عزیزانی که در آتش نشانی کار میکنند از آنها تقدیر شود کسانی که جان خودشان را فدا میکنند تا دیگران سالم بمانند ان شالله خداوند متعال همه عزیزان را از بلاها مصون و محفوظ بدارد.

امام‌جمعه جوپار ضمن اشاره به روز جهانی سالمند اظهار داشت: ما روایات بسیاری زیبایی در مورد سالمندان داریم. یک روایت زیبا و بلندی از پیامبر اکرم هست که میفرمایند: پیر در میان خانواده خودش مثل پیامبر در میان امت خودش است. یعنی پیر ها در خانواده چه اهمیت و ارزش و چه مقامی دارند. در احادیث از این روایات نورانی ما کم نیست و این نشان میدهد اسلام چه جایگاهی برای کهن سال ها قائل است و احترام به آنها از ارزش های اسلامی است چون حضور انها در خانواده ها هم از تجربه ها بهره بگیریم و هم توسط سالمندان است که ارزش های اخلاقی و انسانی به نسل های بعد منتقل شود.

خطیب جمعه جوپار با اشاره به مهمترین بحث رسانه یعنی بحث روایت و روایتگری بیان کرد:یک موسسه امریکایی یک نکته ای میگوید که ما در این قرن وارد جنگ روایت ها شده ایم. یعنی هرکس بتواند از اتفاقی که می افتد اولین روایت را داشته باشد و این روایت بر دنیا و افکار عمومی حاکم شود پیروز میدان همان هست. چون ما اگر روایت نکنیم قطعا کسانی که با ما مخالف هستند پیش قدم میشوند برای روایت کردن آن اتفاق و آن طوری که خودشان دلشان میخواهد روایت میکنند. بعضی وقایع هست در جامعه اتفاق می افتد که روایت دست اول آن روی افکار عمومی تاثیر میگذارد و در ذهن آنها خواهد ماند.

حجت الاسلام صافی زاده ضمن انتقاد به رسانه های فعال در کشور یادآور شد: متاسفانه در این زمان که اتفاقی در کشور می افتد دست برتر در اطلاع رسانی با ما نیست. مثلا بعضی اتفاقات می افتد ما سریع به مردم اطلاع رسانی میکنیم که فلان اتفاق که افتاد دلیلش این بود مشکلی که پیش امده بود این بود خب مردم‌متوجه میشوند و قانع می شوند. اما این در موارد معدود اتفاق می افتد. خیلی اتفاق ها در کشور ما میفتد چون ما دیر اطلاع رسانی میکنیم دست برتر را از دست میدهیم. یکی از آن اتفاق ها فوت آن خانم در سال ۱۴۰۱ در ایستگاه پلیس بود.

وی افزود: اگر روایت صحیح اول به مردم منتقل شده بود مردم همان روایت صحیح را باور میکردند. روایت صحیح از طریق رسانه ها درست مطرح نشد و مردم تحت تاثیر روایت اشتباه قرار گرفتند.

خطیب جمعه جوپار با اشاره به حادثه معدن طبس گفت: اتفاقی که چند وقت پیش در کشور ما اتفاق افتاد یک معدنی در طبس دچار انفجار شد اولین‌کسانی که باید روایتگری کنند و علت وقوع این حادثه را بگویند رسانه های کشور ما هستند و در راس آنها صدا و سیما که دارد از بودجه مملکت استفاده میکند برای همین‌کار اما ما متاسفانه میبینیم این اتفاق نمیافتد و دشمن هم دنبال فرصت هست طبیعی است. بنظر می آید انها خیلی قوی تر از ما دارند عمل میکنند. آنها در دشمنی خودشان خیلی مسرند اند ولی ما در حق خودمان ضعیفیم و می ایند شروع میکنند به دروغسازی و تحریف و افکار عمومی را تحت تاثر قرار میدهند. این انتقاد نسبت به رسانه هایی که در کشور ما حضور دارند وجود دارد مخصوصا نسبت به صدا و سیما که یک رسانه ملی و فراگیر است. امیدواریم مسئولین این رسانه با برنامه ریزی های درست و عدم‌مصلحت سنجی ها علت حادثه را بیان کنند. گاهی اوقات مصلحت سنجی میشود و یک خبر دیر اطلاع رسانی میشود و این خلا اطلاعاتی باعث میشود دشمن دروغ ها را منتشر کند.

امام جمعه جوپار با اشاره به اتفاقات تروریسیتی در کشور لبنان تاکید کرد: در حادثه اخیر لبنان دستگاه های الکترونیکی، پیجر ها، لبتاب ها، تلفن های همراه منفجر شدند و در اثر انفجار آنها تلفات به بار آمد.این اتفاقی که افتاد زنگ هشدار را در همه کشور ها به صدا در اورد مخصوصا در کشورهای محور مقاومت که ما باید خیلی از وسایل را خودمان بومی سازی کنیم.

حجت الاسلام صافی زاده افزود:گاهی اوقات مسئولین می آیند چرتکه می اندازند که اگر ما بخواهیم وسیله ای را در کشورمان تولید کنیم هزینه تولید اینقدر است و اگر از خارج وارد کشور کنیم، هزینه وارداتش به‌مراتب کمتر از تولید است در نتیجه به این نتیجه میرسند از خارج وارد کنند.

امام جمعه جوپار با طرح این سوال که هزینه امنیت کشور چقدر است؟ هزینه جان افرادی که تحت تاثیر این وسیله ای که از خارج وارد کشور میشود چقدر است بیان کرد: همه جانبه باید فکر شود. این اتفاق به ما فهماند که باید به دشمن بدبین باشیم و این موضوع یکی از اصول عقلایی زندگی ما باشد چه در زمینه نظامی چه اقتصادی فرهنگی سیاسی و درمانی.

وی یا یاداوری انتقال خون از فرانسه در سال های اخیر گفت:اوایل انقلاب سال ۶۴_۶۳ بود، ماهنوز درگیر جنگ بودیم و خونی که از مردم دریافت می شد کفاف نمی داد مجبور شدند یا به تعبیری بی احتیاطی کردند و از کشور فرانسه خون وارد کردند و این خون ها آلوده به ویروس ایدز بود.

وی افزود:۹۷۶ نفر از این خون ها استفاده کردند بیماران‌هموفیلی که نیاز به خون داشتند و از این تعداد ۱۹۳ نفر مبتلا به ایدز شدند.یعنی حتی در وقتی که دشمن ادعای انسان دوستانه دارند نباید به انها اعتماد کرد. اعتماد کردن به انها ضربه خوردن از دشمن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha